آثار آماده انتشار/ چاپ کتابی درباره مدیریت اسناد کاربردی
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۲۰:۳۰:۰
آخرین تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۶/۲/۲۸ - ۱:۹:۳

کتاب مدیریت اسناد کاربردی، به کوشش مینا کرمی به زودی توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر میشود.
به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، افزایش مکاتبات در محیط اسناد سنتی، معضلاتي چون دشواري دسترسي به اسناد، كندي بازيابي آنها و از همه مهمتر هزينههاي سنگين نگهداري را دربرداشته و از جمله پيامدهاي آن ميتوان به صرف زمان زياد پرسنل در نگهداري و بازيابي اسناد، اشغال حجم زيادي از فضاي فيزيكي براي نگهداري از اين اسناد، نگرانيهاي ناشي از حفظ و امنيت اسناد و هزينههاي خريد و نگهداري تجهيزات مناسب براي بايگاني فيزيكي اسناد اشاره كرد.
در محیط الکترونیکی نیز افزایش روزافزون اسناد و پروندهها، تغییرات فناوری، کهنگی تجهیزات و نظایر آن نیز ضرورت مدیریت بر اسناد را بیش از پیش نشان میدهد.
مديريت هماهنگي فرمها و سيستمهاي بايگاني در سال 1381 شروع به تدوین آییننامه و بخشنامهها و جزوات آموزشی کرد و در این راه ضمن شرح وظايف مديريت اسناد و شاخههاي آن، در آثار تدوين شده به تشريح و تعريف مديريت فرم، مدیریت گزارشها و مدیریت دستورالعملها اقدام کرد. متاسفانه در همان دوران این آثار به چاپ نرسید و به صورت جزوات تکثیری دست به دست شد.
از آنجایي که سوابق اداري نتيجه و عصاره انديشهها، فعاليتها و اقدامات انجام شده سازمانی هستند و حاوي اطلاعات، تجربيات و دانشگرانبهايي است كه يكي از ابزارهاي مهم مديريت در تهيه برنامهها و تصميمگيريهاي اداري محسوب ميشوند، اين سوابق بايد مديريت شوند. به همين منظور کتاب «مدیریت اسناد کاربردی» آماده انتشار شده است.
اين كتاب شامل 4 فصل، مدیریت فرمها، مديريت گزارشها، مديريت دستورالعمل، مديريت فرمها» (ترجمهای است از دستنامه مدیریت اسناد) است که به کوشش مینا کرمی آماده چاپ شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، افزایش مکاتبات در محیط اسناد سنتی، معضلاتي چون دشواري دسترسي به اسناد، كندي بازيابي آنها و از همه مهمتر هزينههاي سنگين نگهداري را دربرداشته و از جمله پيامدهاي آن ميتوان به صرف زمان زياد پرسنل در نگهداري و بازيابي اسناد، اشغال حجم زيادي از فضاي فيزيكي براي نگهداري از اين اسناد، نگرانيهاي ناشي از حفظ و امنيت اسناد و هزينههاي خريد و نگهداري تجهيزات مناسب براي بايگاني فيزيكي اسناد اشاره كرد.
در محیط الکترونیکی نیز افزایش روزافزون اسناد و پروندهها، تغییرات فناوری، کهنگی تجهیزات و نظایر آن نیز ضرورت مدیریت بر اسناد را بیش از پیش نشان میدهد.
مديريت هماهنگي فرمها و سيستمهاي بايگاني در سال 1381 شروع به تدوین آییننامه و بخشنامهها و جزوات آموزشی کرد و در این راه ضمن شرح وظايف مديريت اسناد و شاخههاي آن، در آثار تدوين شده به تشريح و تعريف مديريت فرم، مدیریت گزارشها و مدیریت دستورالعملها اقدام کرد. متاسفانه در همان دوران این آثار به چاپ نرسید و به صورت جزوات تکثیری دست به دست شد.
از آنجایي که سوابق اداري نتيجه و عصاره انديشهها، فعاليتها و اقدامات انجام شده سازمانی هستند و حاوي اطلاعات، تجربيات و دانشگرانبهايي است كه يكي از ابزارهاي مهم مديريت در تهيه برنامهها و تصميمگيريهاي اداري محسوب ميشوند، اين سوابق بايد مديريت شوند. به همين منظور کتاب «مدیریت اسناد کاربردی» آماده انتشار شده است.
اين كتاب شامل 4 فصل، مدیریت فرمها، مديريت گزارشها، مديريت دستورالعمل، مديريت فرمها» (ترجمهای است از دستنامه مدیریت اسناد) است که به کوشش مینا کرمی آماده چاپ شده است.
— 20 نمایش تعداد رکورد ها در صفحه