جامعه ایرانی به تقویت مباحثه از دوران نوجوانی نیاز دارد


تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۳۱ - ۱۳:۲۹:۰
آخرین تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۸/۱/۳۱ - ۱۳:۴۲:۵۵
جامعه ایرانی به تقویت مباحثه از دوران نوجوانی نیاز دارد
مشاور رییس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: وجدان جمعی را باید در نسل جدید جامعه ایرانی با تقویت مباحثه ارتقا داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، هانیه گرائیلی در اختتامیه پنجمین دوره قهرمانی مباحثه علمی (جام خواجه نصیرالدین طوسی فیلسوف گفتگو ) اظهار کرد: جامعه ما به شدت درگیر بیگانگی اجتماعی شده است و روحیه جامعه خودمدار در افراد پیشی گرفته است.

مشاور رییس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزود: بنابراین برای همبستگی و ارتقای سرمایه اجتماعی، پیشنهاد می‌شود نظام آموزش و پرورش کشور به سمت تقویت مباحثات برای افزایش میانه روی در جامعه پیش رود.

گرائیلی تصریح کرد: وجدان جمعی انگیزه پیشرفت را در نسل نوجوان و جوان تقویت می‌کند، همچنین تقویت مباحثات باعث کاهش ناهنجاری و نابسامانی‌ها می‌شود که لازمه آن افزایش همیاری و همدلی است، که متعاقبا مسابقه مباحثه علمی بسیار راهگشا است و باید تقویت مباحثات از دوره دبیرستان جدی تر گرفته شود.

مشاور رییس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: بنابراین معلمان باید با تقویت مباحثات به سمت کشف و تعامل دانش آموزان پیش رفته و هر روز فرصت زیستن را در آنها تقویت کنند.

همچنین در اختتامیه پنجمین دوره قهرمانی مباحثه علمی نیز اسامی برگزیدگان این دوره به شرح ذیل اعلام و از منتخبین تقدیر به عمل آمد:

1-دانش آموزان قهرمان اخلاق: صفا فرید روحانی، مهرناز محمدی، صبا عبدالغفوریان، زینب هدایتی

2-فرد قهرمان دوره از مجموع 1000 امتیاز : پریا خان جان

3-قهرمان فردی فن بیان: زهرا همتی

4-تیم قهرمان اینفوگرافی: آیلا عزیزمحمدی، صبا آهنگری، حنانه هاشم نژاد، هستی دمیرچی

5-قهرمان استدلال منطقی: مهنا علی اکبری خوئی

6-تیم قهرمان مسابقات در فینال: فاطمه سادات درینه، زهره سادات نصیری، زهرا لولاور، فاطمه سادات شرح دهی مقدم

7-تیم نایب قهرمان مسابقات: ساره صفرآبادی، فاطمه کلاهدوز، نرگس صافی و درسال ارونقی

جوایز منتخبین پنجمین دوره قهرمانی مباحثه علمی شامل جوایز نقدی از طرف مجموعه دانش بنیان «نیک استارتر» و همچنین پذیرش برگزیدگان بدون آزمون در المپیاد سیاستگذاری برای پرورش مدیران و سیاست‌گذاران آینده کشور توسط موسسه الگوی تعلیم و تربیت قاف است.

گفتنی است دوره قهرمانی مباحثه علمی، مجموعه فعالیتهای آموزشی حضوری و مجازی است تا دانش آموزان با رقابت با یکدیگر درک عمیق‌تری از دروس و جهان پیرامون خود پیدا کنند.

انتهای خبر/