جامعه ایرانی به تقویت مباحثه از دوران نوجوانی نیاز دارد
به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، هانیه گرائیلی در اختتامیه پنجمین دوره قهرمانی مباحثه علمی (جام خواجه نصیرالدین طوسی فیلسوف گفتگو ) اظهار کرد: جامعه ما به شدت درگیر بیگانگی اجتماعی شده است و روحیه جامعه خودمدار در افراد پیشی گرفته است.
مشاور رییس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزود: بنابراین برای همبستگی و ارتقای سرمایه اجتماعی، پیشنهاد میشود نظام آموزش و پرورش کشور به سمت تقویت مباحثات برای افزایش میانه روی در جامعه پیش رود.
گرائیلی تصریح کرد: وجدان جمعی انگیزه پیشرفت را در نسل نوجوان و جوان تقویت میکند، همچنین تقویت مباحثات باعث کاهش ناهنجاری و نابسامانیها میشود که لازمه آن افزایش همیاری و همدلی است، که متعاقبا مسابقه مباحثه علمی بسیار راهگشا است و باید تقویت مباحثات از دوره دبیرستان جدی تر گرفته شود.
مشاور رییس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: بنابراین معلمان باید با تقویت مباحثات به سمت کشف و تعامل دانش آموزان پیش رفته و هر روز فرصت زیستن را در آنها تقویت کنند.
همچنین در اختتامیه پنجمین دوره قهرمانی مباحثه علمی نیز اسامی برگزیدگان این دوره به شرح ذیل اعلام و از منتخبین تقدیر به عمل آمد:
1-دانش آموزان قهرمان اخلاق: صفا فرید روحانی، مهرناز محمدی، صبا عبدالغفوریان، زینب هدایتی
2-فرد قهرمان دوره از مجموع 1000 امتیاز : پریا خان جان
3-قهرمان فردی فن بیان: زهرا همتی
4-تیم قهرمان اینفوگرافی: آیلا عزیزمحمدی، صبا آهنگری، حنانه هاشم نژاد، هستی دمیرچی
5-قهرمان استدلال منطقی: مهنا علی اکبری خوئی
6-تیم قهرمان مسابقات در فینال: فاطمه سادات درینه، زهره سادات نصیری، زهرا لولاور، فاطمه سادات شرح دهی مقدم
7-تیم نایب قهرمان مسابقات: ساره صفرآبادی، فاطمه کلاهدوز، نرگس صافی و درسال ارونقی
جوایز منتخبین پنجمین دوره قهرمانی مباحثه علمی شامل جوایز نقدی از طرف مجموعه دانش بنیان «نیک استارتر» و همچنین پذیرش برگزیدگان بدون آزمون در المپیاد سیاستگذاری برای پرورش مدیران و سیاستگذاران آینده کشور توسط موسسه الگوی تعلیم و تربیت قاف است.
گفتنی است دوره قهرمانی مباحثه علمی، مجموعه فعالیتهای آموزشی حضوری و مجازی است تا دانش آموزان با رقابت با یکدیگر درک عمیقتری از دروس و جهان پیرامون خود پیدا کنند.
انتهای خبر/