سامانه رسیدگی به پیشنهادات و شکایات در کتابخانه ملی راه‌اندازی شد


تاریخ انتشار: ۱۳۹۱/۱۲/۴ - ۲۰:۳۰:۰
آخرین تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۶/۲/۲۸ - ۶:۱۹:۴۸
سامانه رسیدگی به پیشنهادات و شکایات در کتابخانه ملی راه‌اندازی شد
سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران براي رسيدگي به شكايات اعضاء سامانه رسيدگي به پيشنهادات و شكايات را راه‌اندازي كرد.
سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران براي رسيدگي به شكايات اعضاء سامانه رسيدگي به پيشنهادات و شكايات را راه‌اندازي كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، به منظور نظارت بر حسن انجام امور و در اجراي اصل 174 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و اجراي تكاليف مندرج در ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداري و پاسخگويي مناسب و سريع به مطالبات كاركنان، اعضاء، مراجعان و تحقق تكاليف تعيين شده سازماني، اداره بازرسي و نظارت اقدام به ايجاد سامانه رسيدگي به پيشنهادات و شكايات در سايت سازمان كرده است.
اين سيستم داراي قابليت‌هايي نظير «ثبت درخواست مراجعه‌كنندگان و كاركنان سازمان در فرم‌هاي مجزا و دريافت كد پيگيري»، «پيگيري شكايات از طريق كد رهگيري»، «پاسخگويي به شكايات از طريق مدير سيستم» و «ارجاع پيشنهاد ثبت شده به كارشناسان مربوطه جهت پاسخگويي» است.
خط تلفن مستقيم واحد پاسخگويي به شماره 88644164 بوده كه در اين شيوه كارشناس ذيربط در تمام ساعت اداري پاسخگوي تماس‌ها است و مطالب مطروحه در فرم هاي مشخص ثبت و پس از بررسي و پيگيري لازم پاسخ داده خواهد شد؛ البته ارائه مشخصات تماس گيرندگان اختياري است.
سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران حتي با راه‌اندازي پست الكترونيكي به آدرس pria@nlai.ir تلاش كرده تا پيشنهادات و درخواست اعضاي اين كتابخانه را به سهولت دريافت كند تا موضوعات دسته‌بندي و پاسخگويي شود.
از طريق وبگاه اعضاء كتابخانه ملي به آدرس nlai.mihanblog.com مطالب ارسالي به دقت مطالعه و بخش‌هاي مهم پرينت گرفته مي‌شود و موضوعات دسته‌بندي و پس از ارجاع به قسمت‌هاي ذيربط، پاسخ ارائه مي‌شود.
حدود 5 صندوق انتقادات و پيشنهادات در مكان‌هاي معين در ساختمان كتابخانه و اسناد نصب شده است كه در زمان‌هاي معين مطالب درون صندوق‌ها تخليه و به صورت محرمانه در اختيار رياست سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران قرار مي‌گيرد.
در صورت ارائه نامه‌اي مبني بر تخلف كاركنان و يا اعضاي اين كتابخانه، در اين راستا نظارت دقيق صورت خواهد گرفت و موضوعات مشاهده شده مكتوب و با تعامل و ارتباط خوب بين تمامي بخش‌هاي سازمان موارد پيگيري و به شكلي مطلوب ساماندهي مي‌شود.
از ديگر اقدامات اداره نظارت و بازرسي سازمان مكاتبه با مركز رسيدگي به شكايات مردمي نهاد به منظور لينك سازمان اسناد و كتابخانه ملي به سامانه الكترونيكي نهاد (سامد) است كه در حال عملياتي شدن و بهره‌برداري است.
اداره بازرسي و نظارت سازمان اسناد و كتابخانه ملي با رويكردي فرهنگي تربيتي و تأكيد بر حفظ حرمت افراد قائل به استراتژي نفوذ و ارتباط كلامي و عاطفي در اين كتابخانه راه‌اندازي شده است تا با توجه به شمار قابل ملاحظه كاركنان و تعدد و تراكم جمعيتي اعضاء و مراجعان از شيوه‌هاي اخلاقي و تربيتي بهره برده و به شاخصه‌هاي شخصيتي و روحي و عاطفي افراد و انجام گفت‌وگوهاي دو سويه و نشست‌هاي صميمانه مداوم با رئيس سازمان و مسئولان با كاركنان و اعضاء براي تعاملات و توجه جدي بپردازد.
گفتني است سامانه رسيدگي به پيشنهادات و شكايات سازمان در وب سايت سازمان قابل دسترسي است.