سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از طریق کانون ارزیابی و توسعه برای انتصاب سه پست مدیریتی فراخوان داد


تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱۹ - ۱۱:۵۷:۰
آخرین تاریخ بروزرسانی: ۱۴۰۲/۲/۹ - ۱۵:۴۹:۱۳
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از طریق کانون ارزیابی و توسعه برای انتصاب سه پست مدیریتی فراخوان داد
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در راستای اجرای دستورالعمل نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای خود و در جهت استقرار نظام شایسته‌سالاری و ضابطه‌مند کردن انتصابات در مشاغلِ مدیریتی سازمان، در نظر دارد با رویکرد کانون‌های ارزیابی و توسعه در سطح ملی برای تصدی 3 پست مدیریتی اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، براساس دستورالعمل نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای، این سازمان در نظر دارد برای تصدی پست های مدیرکل کتاب‌های خطی و نادر، مدیرکل شناسایی و فراهم آوری منابع دیجیتال و معاون اداره کل پردازش منابع دیجیتال، به ارزیابی دانش فنی- تخصصی و نیز شایستگی‌های رفتاری- مدیریتی داوطلبان اقدام کند. 
برهمین اساس، پس از انتشار فراخوان، متقاضیان فرصت دارند رزومه و سایر اطلاعات مورد نیاز را از طریق پست الکترونیک به آدرس: پست الکترونیک HRM@nlai.ir ارسال کنند. پس از دریافت رزومه ها و غربال اولیه بر اساس شرایط احراز اعلام شده در فراخوان، افراد واجد شرایط برای شرکت در کانون دعوت خواهند شد. پس از برگزاری کانون نیز نتایج ارزیابی در قالب یک کارنامه توسعه فردی به صورت محرمانه برای هر یک از متقاضیان ارسال خواهد شد. 
متقاضیان حضور در کانون‌های ارزیابی و توسعه تا پایان وقت اداری روز سه شنبه 24 آبان ماه سال جاری فرصت برای اقدام دارند و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 02188644093 تماس حاصل کنند.
شرایط احراز داوطلبان در حوزه شایستگی مدیران، شامل مسئولیت ‏پذیری، تیم و شبکه‏ سازی، مهارت ارتباطی، آینده‏ نگری و تفکر راهبردی، تفکر تحلیلی و حل مسأله، هدف‏گرایی و هدایت عملکرد، نظارت و کنترل، تعهد و تعلق سازمانی، صبر و بردباری، همت و سخت‏کوشی، کل‏نگری و نگرش فرآیندی، نوجویی و تفکر خلاق، برنامه‏ ریزی و هماهنگی و پاسخگویی می شود.
برهمین اساس شرایط احراز تخصصی مدیرکل کتاب‌های خطی و نادر شامل داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری در یکی از رشته‌های نسخه شناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی، ادبیات فارسی، ادبیات عرب، الهیات و مدیریت، حداقل 2 سال سابقه مدیریتی (مدیر کل، معاون مدیرکل یا رئیس اداره) و تسلط بر زبان انگلیسی یا عربی در حد متوسط می شود؛ و داوطلبان در حوزه ویژگی‌های تخصصی باید به استانداردهای سازماندهی منابع خطی و نادر از جمله مارک ایران، استانداردهای حفظ، نگهداری منابع خطی و نادر، منابع مهم فارسی و عربی در حوزه نسخ خطی، پایگاه‌های مهم در این حوزه و مهارت های هفت گانه ICDL تسلط و آشنایی داشته باشند.
لازم به توضیح است، داشتن تالیف و یا تدریس در حوزه نسخه شناسی و نسخ خطی در تصدی گری این پست مزیت محسوب می شود.
شرایط احراز مدیرکل شناسایی و فراهم آوری منابع دیجیتال شامل داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری در یکی از رشته‌های علم اطلاعات و دانش شناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی، فناوری اطلاعات، مهندسی کامپییوتر، مدیریت فناوری اطلاعات، حداقل سه سال سابقه مدیریتی (مدیرکل، معاون مدیرکل یا رئیس اداره یا مدیریت های همتراز) و تسلط بر زبان انگلیسی در حد متوسط می شود و لازم است داوطلبان در حوزه ویژگی‌های تخصصی به استانداردهای سازماندهی منابع دیجیتال، روش ها و فناوری های گردآوری منابع دیجیتال و فراداده ها و فرمت های منابع دیجیتال تسلط و آشنایی داشته باشند.
شرایط احراز معاون اداره کل پردازش منابع دیجیتال نیز شامل داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری در یکی از رشته‌های علم اطلاعات و دانش شناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی، فناوری اطلاعات، مهندسی کامپییوتر، مدیریت فناوری اطلاعات، حداقل 2 سال سابقه مدیریتی (معاون مدیرکل یا رئیس اداره یا مدیریت های همتراز) و تسلط بر زبان انگلیسی در حد متوسط می شود و داوطلبان در حوزه ویژگی‌های تخصصی باید به استانداردهای پردازش و سازماندهی اطلاعات، فناوری های پردازش متن و سامانه های مدیریت و حفاظت از منابع دیجیتال آشنایی و تسلط داشته باشند.

پایان خبر/