طی یک نظرسنجی در مردادماه امسال مشخص شد؛ رضایت 79 درصدی اعضای کتابخانه ملی از خدمات ارائه شده در این کتابخانه
به گزارش روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، اين نظرسنجي از نمونه 277نفري قابل استحصال (63 درصد مرد و 36 درصد زن و یک درصد بدون پاسخ) و به روش پیمایش با ابزار پرسشنامه و با روش نمونه گیری کوکران با خطای 5 درصد از مجموع اعضا فعال صورت گرفت صورت گرفت، 14 پرسش به صورت بسته پنج گزینه ای طیف لیکرت و یک پرسش به صورت باز مطرح شد.در راستای این نظرسنجی 4 سوال شناسایی نیز به منظور معرفی اعضا به عنوان آزمودنی های این تحقیق در پرسشنامه ارائه شد.
نتايج به دست آمده از اين تحقيق نظرسنجي نشان داد: بیشترین میزان رضایت از خدمات ارائه شده با جمع بندی درصد دو گزینه "خوب" و "خیلی خوب" به ترتیب عبارتند از نحوه برخورد حراست 85 درصد؛ برخورد و سرعت عمل کتابداران 73 درصد؛ وضعیت تالارها 70 درصد و پایین ترین میزان رضایت مراجعین مربوط به وضعیت اینترنت ارائه شده با 36 درصد است.
در مجموع نتايج اين نظرسنجي نشان مي دهد كه 27/25 درصد اعضا ، خدمات ارائه شده توسط كتابخانه ملي را خیلی خوب، 30/78 درصد سطح خدمات را خوب ، 21/03 درصد خدمات را متوسط و مجموعا 11 درصد مراجعین نیز خدمات ارائه شده را ضعیف لحاظ كرده اند و 9/71 درصد سوالات نیز بدون پاسخ باقی ماند.
خاطرنشان مي شود نتايج اين نظرسنجي که توسط روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی صورت پذیرفته است ، طي گزارشي به منظور بررسي بيشتر و اجرايي كردن درخواست اعضا به رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي و مسئولان مربوطه ارسال شده است.
شایان ذکر است كتابخانه ملي داراي 150 هزار عضو است كه از اين ميان 20 هزار نفر از اعضا، فعال محسوب مي شوند و دست كم يك بار در ماه از خدمات كتابخانه ملي ایران استفاده مي كنند.