سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران برای رسیدگی به شكایات اعضاء سامانه رسیدگی به پیشنهادات و شكایات را راهاندازی كرد.
سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران برای رسیدگی به شكایات اعضاء سامانه رسیدگی به پیشنهادات و شكایات را راهاندازی كرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، به منظور نظارت بر حسن انجام امور و در اجرای اصل 174 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اجرای تكالیف مندرج در ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و پاسخگویی مناسب و سریع به مطالبات كاركنان، اعضاء، مراجعان و تحقق تكالیف تعیین شده سازمانی، اداره بازرسی و نظارت اقدام به ایجاد سامانه رسیدگی به پیشنهادات و شكایات در سایت سازمان كرده است.
این سیستم دارای قابلیتهایی نظیر «ثبت درخواست مراجعهكنندگان و كاركنان سازمان در فرمهای مجزا و دریافت كد پیگیری»، «پیگیری شكایات از طریق كد رهگیری»، «پاسخگویی به شكایات از طریق مدیر سیستم» و «ارجاع پیشنهاد ثبت شده به كارشناسان مربوطه جهت پاسخگویی» است.
خط تلفن مستقیم واحد پاسخگویی به شماره 81622720 بوده كه در این شیوه كارشناس ذیربط در تمام ساعت اداری پاسخگوی تماسها است و مطالب مطروحه در فرم های مشخص ثبت و پس از بررسی و پیگیری لازم پاسخ داده خواهد شد؛ البته ارائه مشخصات تماس گیرندگان اختیاری است.
سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران حتی با راهاندازی پست الكترونیكی به آدرس Bazrasi@nlai.ir تلاش كرده تا پیشنهادات و درخواست اعضای این كتابخانه را به سهولت دریافت كند تا موضوعات دستهبندی و پاسخگویی شود.
تعداد 8 صندوق انتقادات و پیشنهادات در مكانهای معین در ساختمان كتابخانه و اسناد نصب شده است كه در زمانهای معین مطالب درون صندوقها تخلیه و به صورت محرمانه در اختیار ریاست سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران قرار میگیرد.
در صورت ارائه نامهای مبنی بر تخلف كاركنان و یا اعضای این كتابخانه، در این راستا نظارت دقیق صورت خواهد گرفت و موضوعات مشاهده شده مكتوب و با تعامل و ارتباط خوب بین تمامی بخشهای سازمان موارد پیگیری و به شكلی مطلوب ساماندهی میشود.
اداره بازرسی و نظارت سازمان اسناد و كتابخانه ملی با رویكردی فرهنگی تربیتی و تأكید بر حفظ حرمت افراد قائل به استراتژی نفوذ و ارتباط كلامی و عاطفی در این كتابخانه راهاندازی شده است تا با توجه به شمار قابل ملاحظه كاركنان و تعدد و تراكم جمعیتی اعضاء و مراجعان از شیوههای اخلاقی و تربیتی بهره برده و به شاخصههای شخصیتی و روحی و عاطفی افراد و انجام گفتوگوهای دو سویه و نشستهای صمیمانه مداوم با رئیس سازمان و مسئولان با كاركنان و اعضاء برای تعاملات و توجه جدی بپردازد.
گفتنی است سامانه رسیدگی به پیشنهادات و شكایات سازمان در وب سایت سازمان قابل دسترسی است.
لینک سامانه رسیدگی به پیشنهادات و شكایات. http://ask.nlai.ir/Suggestions.aspx